tisdag 1 maj 2012

Dag 1 -uppdaterad

Äntligen är jag igång!

Första dagen är avklarad och jag kan konstatera att det var bra att jag var ledig. Stora delar av dagen har gått åt till att planera mat, laga mat och äta mat. Träningen tog ju bara en dryg timma så fokus har helt klart legat på maten. Det var svårt att trycka i sig så många måltider som var rekommenderat så jag har hamnat för lågt i kalorimängd men jag tror att det kommer reglera sig självt under arbetsdagarna. Då äter jag frukost tidigt och kommer behöva mellanmålen för att orka hela dagen. Jag insåg redan under lunchen att jag inte kommer orka räkna kalorier varje mål. Om jag lagar mat efter de recept vi fått hoppas jag att det kommer funka ändå. Jag skar ner på kolhydraterna lite idag. Jag åt inte någon potatis till middagen och bara hälften av bulguren till lunch men jag kommer ändå att äta kolhydrter till varje mål för att orka med träningen.

En bildkavalkad från dagen:

Frukost (ca 200 kcal):
Lite för lite kalorier, jag ska äta en större frukost imorgon.




Träningspass 1 (hemma):
Det gick bra att träna hemma även om det var svårt att komma upp i hög puls under cardiodelarna. Jag hoppade hopprep, sprang på stället och körde lite step-up i trappan.
Funderar på att springa ute istället.



Mellanmål (ca 125 kcal):
Gott men skulle bli ändå godare med lite vaniljpulver i. Var köper man det?



Lunch (ca 350 kcal):
Jättegott. Får följa med till jobbet imorgon.



Middag (ca 400kcal):
Vi har haft fantastiskt väder så vi grillade hamburgare och åt ute. Gott!!!








I nya Fitness kan man läsa om Fitnessfighten och se styrkeövningarna som jag gjort hemma idag.
Kul!


 Summering av första dagen:
Kul träning
Tidskrävande matplanering
Behöver tänka på mellanmålen
Ser fram emot morgondagen
Känner redan av träningsvärken. :)

Fokus: Frisk och Stark


 

2 kommentarer:

  1. Hej =) Det är inte för sent att hänga på peppveckan! Lämna din målsättning och delmål inför den här veckan i en kommentar i min blogg. Jag sammanställer i kväll, fram tills dess är det fritt fram att hänga på. Man kan också haka på varje måndag. Vi kör hela maj och ev två bonusveckor i juni. Välkommen =)

    SvaraRadera
  2. Kul! Då hänger jag på, jag ska bara formulera mig först. :)

    SvaraRadera