onsdag 2 maj 2012

Dag 2

Vaknade tidigt och funderade en stund på om jag skulle träna före jobbet men jag hoppade över det. Jag vill ha gott om tid på mig nu i början så jag kan lära mig övningarna i lugn och ro.
Det fick bli kvällsträning istället och med tanke på det underbara vädret så passade det bra att köra cardiopassen ute. Orkade inte riktigt springa så snabbt som jag hade velat men det får väl vara en av målsättningarna helt enkelt!
Hur som helst så känner jag att styrkeövningarna är effektiva. Jag håller på att jobba upp en grym träningsvärk.

Maten har funkat ganska bra idag, men jag kände mig hungrig på väg till jobbet trots att jag precis ätit frukost. Kroppen är inte van vid den här fettsnåla kosten och nu förstår jag varför jag ska äta så många mellanmål.


Frukost (ca 200 kcal):
Samma som igår trots att jag lovat mig själv att äta mer. Idag skyller jag på tidsbrist.



Mellanmål (ca150 kcal):
Keso och tonfisk.
Ganska oaptitligt, men det är mat i magen. Tyvärr fick jag äta vid skrivbordet för att hinna. Hur gör alla andra för att få i sig flera mål mat under arbetstid? Att äta vid skrivbordet känns helt fel.




Lunchpromenad:
Det var ju bra att jag åt ett mellanmål men när det var dags för lunchrast så var jag mitt emellan två mål. Men jag passade på att ta en promenad istället. 
Oj, vilket underbart väder vi har!!!



Lunch (ca 350 kcal):
Rester från gårdagens lunch.
Gott men ensamt. Det var tomt lunchrummet när det var matdags för mig.




Mellanmål (ca 100 kcal):
Rökt skinka och minikeso



Middag (ca 350 kcal):
Köttfärsröra, tagliatelle, keso och paprikasallad




Fokus: Frisk och stark

 


1 kommentar:

  1. Kul att du kikade in till min blogg via Cilla! Jag körde ju också FF i februari med fina resultat! Det var kul och annorlunda. Det där med mellanmålen alltså. Jag fick också käka vid skrivbordet, mellan kopieringsrundor, toalettbesök, omplåstring och annat! :)

    SvaraRadera