onsdag 9 maj 2012

Dag 6, 7, 8 och 9

Vad hände? 
Dagarna flyger iväg och nu när jag kommit in i både träningen och maten så har jag glömt bort bloggen. 

Jag har åkt till gymmet sent på kvällarna efter att middag och läggning varit överstökade och det har gjort att jag kommit hem efter 22 varje kväll de senaste dagarna, och efter en långdusch har jag stupat i säng. Jag märker en tydlig skillnad när det gäller sömnen, jag somnar direkt och vaknar tidigt. Utvilad.
Tidigare har jag legat och tittat på TV länge och aldrig kommit mig för att släcka i tid. Men nu orkar jag inte ens sätta på TV:n i sovrummet längre. Skönt!

Kosten funkar bra, tror jag. Jag väger inte maten längre men jag äter förmodligen lite mindre än jag borde. Det är mellanmålen som ställer till det för mig. Jag glömmer bort att äta dem. Kolhydraterna slopar jag till stora delar fortfarande. Jag tar lite müsli på morgonen och en banan ibland på eftermiddagen men annars äter jag grönsaker till maten istället för tex pasta. Och än så länge mår jag bra. Jag har inga problem med att lägga till något om jag skulle känna att det behövs

Träningen funkar också. Jag svettas som en gris men jag känner sällan att musklerna är riktigt slutkörda tyvärr. Det är bara baksida lår som varit riktigt ömma efter "höftlyft med ett ben upp". Jag är så himla svag i armar och axlar att jag inte riktigt kan pressa mig så hårt som jag skulle vilja. Förhoppningsvis blir jag starkare även där. Jag känner ju att det går framåt. Nu kan jag tex ligga över en minut i plankan. :) 
Men jag springer fortfarande inte 2km på 10 minuter men jag orkar iaf hålla 10,5km/h. 
Snart är jag redo att öka ytterligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar